7 veelgestelde vragen over Acronis Back-up

Niks is zo vervelend voor je bedrijf dan een onverwachte internetstoring. Gelukkig hebben wij een goede oplossing: de back-up oplossing van Acronis. Hiermee wordt al jouw bedrijfsdata beschermd. Maar wat is het precies eigenlijk? Hoe kun je een back-up plan instellen? In dit artikel hebben we de meest veelgestelde vragen op een rijtje gezet.

1. Wat is Acronis Backup Online?

Acronis Backup Online is de back-up oplossing van Digihero. Met Acronis Online Back-up heb je altijd een back-up van jouw systeem online beschikbaar. Binnen enkele seconden kun je complete mappen, bestanden en servers back-uppen. Je kunt ten alle tijden bestanden terughalen uit een back-up of een compleet systeem herstellen. Bepaal welke bestanden / schijven wel of niet geback-upt dienen te worden, door een back-up schema aan te maken.

Acronis Back-up Online biedt optimale bescherming van als je bedrijfsdata op al je apparaten. Je data gaat nooit meer verloren door menselijke fouten, synchronisatiefouten of brand.

2. Hoe stel ik een back-upplan in voor een applicatie/apparaat?

Je kunt met Acronis Backup eenvoudig een back-up plan instellen. Dat doe je in Backup & Disaster Recovery. Volg de volgende stappen voor het toevoegen van een nieuw apparaat:

  1. Ga naar Backup & Disaster Recovery en klik op ‘Toevoegen’;
  2. Selecteer het apparaat of de applicatie waarvan je een back-up wilt maken;
  3. Je ziet dat de te installeren agent wordt aangeboden, klik op ‘Akkoord’. De agent wordt op de servers van Acronis geïnstalleerd;
  4. Als de installatie voltooid is, wordt het toegevoegde apparaat zichtbaar in Back-up Disaster Recovery.

Je kunt nu het back-upplan voor dit apparaat instellen. Hierin stel je in wat je wilt back-uppen, wanneer je dit wilt doen, waar je de back-ups op wilt slaan en hoelang je een back-up wilt bewaren.

3. Wordt er altijd een volledige back-up gemaakt?

Alle back-ups worden gemaakt en opgeslagen in het datacentrum van Acronis in Frankfurt. Wanneer je voor het eerst een back-up maakt, betekent dat je een volledige back-up hebt gemaakt. Na je eerste back-up, worden alleen nog maar incrementele back-ups gemaakt. Dit betekent dat er alleen een back-up wordt gemaakt van de wijzigingen ten opzichte van de vorige back-up. Dit is heel handig, want zo wordt er niet elke keer een volledige back-up gemaakt. En dat betekent weer dat het maken van een Acronis backup snel gaat en weinig ruimte kost.

4. Hoe lang kan ik een back-up bewaren?

Oneindig lang! Je kunt de back-ups van Acronis zo lang mogelijk bewaren als je wilt.

5. Hoe veilig is mijn data?

De servers van Acronis voldoen aan de beste veiligheids- en beveiligingsstandaarden. Dit houdt in dat je data versleuteld wordt opgeslagen en verstuurd naar de Acronis-servers. Acronis maakt een extra kopie van je cloudback-ups in het datacentrum. Eigenlijk heb je dus twee back-ups die afzonderlijk van elkaar worden opgeslagen. Acronis bied je ook de mogelijkheid om je back-ups met een extra encryptiesleutel te beveiligen.

Waar wordt je back-up opgeslagen?

Dat gebeurt in Frankfurt. En het voldoet aan de Europese Wetgeving. Dat betekent dat je bestanden veilig zijn voor overheidsinstanties. Zij mogen en kunnen je back-up niet inzien of achterhalen.

6. Wat is een encryptiesleutel?

Via een encryptiesleutel worden bestanden gecodeerd, ofwel versleuteld. Je data is alleen voor iemand bereikbaar wanneer degene de beschikking heeft over deze encryptiesleutel. Geen sleutel, dan kan niemand erbij. De encryptiesleutel is strikt persoonlijk. Het staat standaard uitgeschakeld, maar je kunt het inschakelen in je back-upplan in Back-up & Disaster Recovery. Je bedenkt zelf de encryptiesleutel, dus het is belangrijk dat je deze niet kwijtraakt! De encryptiesleutel kan namelijk niet opnieuw ingesteld worden.

7. Hoe zit het met de beveiliging van back-upbestanden?

Criminelen hebben maar één manier om bij je back-upbestanden. Dat is door de back-upsoftware aan te vallen en op die manier de bestanden alsnog corrupt te maken. Acronis heeft een zelfverdedigingsmechanisme ingebouwd om zichzelf hiertegen te kunnen beschermen. Het mechanisme zorgt ervoor dat de back-upsoftware en de bestanden die ermee gemaakt zijn op geen enkele manier aan te passen en/of te versleutelen door kwaadwillenden.

Geen antwoord op je vraag?

Hoewel we antwoord geven op zeven veelgestelde vragen, kan het zijn dat je een andere vraag hebt. Bel 010 30 60 000 of mail naar support@digihero.nl. We staan voor je klaar!

Vragen?
Neem contact op met ons.

maandag t/m donderdag

9:00-17:30

vrijdag

9:00-16:30