VoIP-telefonie: de uitgebreide mogelijkheden

Wist je dat Skype de eerste VoIP-oplossing was die op de markt werd gebracht? Een aantal jaar verder en we kunnen niet zonder VoIP-oplossingen zoals Teams of Hangouts. Niet zo gek, een telefooncentrale in de cloud. Je belt tegen scherpe prijzen en er zijn veel uitgebreide mogelijkheden en functionaliteiten die je kunt gebruiken. Er is heel wat mogelijk binnen je eigen VoIP centrale.

Bellen via het internet, dat is VoIP. Je bent niet meer afhankelijk van één fysieke telefoonlijn en je kunt meerdere telefoongesprekken gelijktijdig uitvoeren. VoIP kan eenvoudig worden ingezet zonder al te grote veranderingen aan te brengen in je huidige infrastructuur.

Functionaliteiten en mogelijkheden van VoIP

Er is zoveel mogelijk met VoIP. Je kunt bijvoorbeeld meerdere gesprekken voeren over één netwerkverbinding voeren. Zelfs vanuit meerdere locaties (een conference). Onderling gratis bellen, nummerweergave en anoniem bellen behoren ook tot de mogelijkheden. Net als wachtmuziek, wachtrijen en het instellen van een niet-storen functie. Hieronder heb je een greep van functionaliteiten en mogelijkheden van VoIP.

Wachtrijen aanmaken

Zoals hierboven al is gezegd, kun je ook eenvoudig wachtrijen aanmaken. Je kunt zelfs aangeven hoeveel wachtenden er zijn. Ook kun je een wachtmuziek instellen.

Interactieve keuzemenu’s

Een keuzemenu instellen, dat kan de uitkomst bieden. Zeker als je geen receptionist hebt. Bellers komen direct terecht bij de juiste collega of afdeling.

Openingstijden instellen

Je kunt tijden van beschikbaarheid instellen. Ben je gesloten vanwege een feestdag of persoonlijke omstandigheden? Dan kun je het zo instellen dat je beller een bericht van de openingstijden. Wel zo handig, want de beller raakt geïrriteerd als er niet wordt opgenomen. Of als de beller een heel keuzemenu af moet gaan. Daar word je niet vrolijk van!

Doorschakelen naar je mobiele telefoon

Ben je onderweg, thuis of even niet op je plek? Dan kun je eenvoudig telefoontjes doorschakelen naar je mobiel of collega.

Je voicemail beheren

Met VoIP kun je eenvoudig je voicemail berichten beheren. Daarnaast heb je ook voicemail to e-mail. Als je de telefoon niet kunt beantwoorden, kan de beller een bericht inspreken. Zodra er wat is ingesproken, ontvang je per e-mail het ingesproken bericht.

Verder kun je geluidsfragmenten inspreken of uploaden, belgroepen aanmaken en automatisch gesprekken opnemen. Deze gesprekken kun je eenvoudig terugvinden en opnieuw beluisteren. Ook kun je uitgebreide statistieken in een grafische weergave bekijken en je kunt de status per toestel zien. Zo weet je wanneer je collega niet beschikbaar is en dat het telefoontje door iemand anders moet worden opgenomen.

Zoveel mogelijkheden en functionaliteiten

We begrijpen dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer kunt zien. Daarom geven we je graag advies. We staan dan ook altijd voor je klaar. Bel 010 30 60 000 of mail naar info@digihero.nl.

Vragen?
Neem contact op met ons.

maandag t/m donderdag

9:00-17:30

vrijdag

9:00-16:30