Op vakantie? Belplan aanpassen!

Een verre vakantie zit er helaas dit jaar niet in. Maar wat je ook gaat doen tijdens de vakantieperiode, je wilt je in ieder geval niet druk maken over de telefonische bereikbaarheid van jouw bedrijf. Gelukkig hoeft dat ook niet! Pas jouw belplan aan zodat je ongestoord van je vakantie kunt genieten.

Je kunt namelijk zelf jouw openingstijden instellen via jouw persoonlijke omgeving: ‘Mijn Digihero’. Bepaal wat er tijdens jouw vakanties moet gebeuren met inkomende telefoontjes. Alles is namelijk per toestel aan te passen! Het belplan kan overigens ook worden ingesteld voor situaties bij aanwezigheid. Wat gebeurt er met een oproep als iemand even van zijn plek is? Dan heb je een paar mogelijkheden, zoals het telefoontje door te laten schakelen naar een collega, een mobiel nummer of naar de voicemail.

Bereikbaarheid

Wil je zelf tijdens jouw vakantie niet bereikbaar zijn, maar wel dat je collega’s de telefoon antwoorden? Wanneer je afwezig bent, kun je de oproep terecht laten komen bij iemand die wél aan het werk is. De oproep wordt dan doorgeschakeld naar een mobiel telefoonnummer. Een ander optie is om jouw nummer door te schakelen naar een antwoordservice.

Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om helemaal niet bereikbaar te zijn tijdens jouw vakantie. Je kunt als voicemailbericht een vakantiemelding laten horen. Spreek een eigen voicemailbericht in, en vertel hierin dat jouw bedrijf gesloten is omdat je met vakantie bent, maar daarnaast kun je direct vertellen wanneer je weer aan het werk gaat. 

Zo stel je openingstijden in voor de vakantie

In het control panel ‘Mijn Digihero’, vind je onder het kopje ‘Centrale’ de mogelijkheid om het belplan in te stellen per extensie. Zie hieronder een beschrijving hoe je een tijdsintervallen kunt instellen:

1. Log in op het control panel
2. Kies voor ‘Centrale’, ‘Belplan’ en klik op ‘Belplan bekijken’
3. Selecteer de extensie waar u het tijdsinterval wilt instellen
4. Kies voor ‘Openingstijden’
5. Voeg een beschrijving toe, geef de tijdstippen aan die van toepassing zijn
6. Sla deze intervallen op door rechtsonder op ‘Alle wijzigingen opslaan’ te klikken

Nog wat extra hulp nodig?

In de zomermaanden zitten we ook gewoon voor jou klaar. Lukt het niet om jouw belplan aan te passen? Neem contact met ons op via support@digihero.nl of bel 010 30 60 000. Onze helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 9:00 uur tot 17:30 uur, op vrijdag van 9:00 uur tot 16:30 uur. Onze specialisten staan jou graag te woord!

Vragen?
Neem contact op met ons.

maandag t/m donderdag

9:00-17:30

vrijdag

9:00-16:30